SNOW TRAC MASTER ST4

Pochází ze Švédska a byl vyráběný v období od roku 1957 do roku 1981.

SnowTrac byl také často využíván ve filmovém průmyslu. Známým příkladem je jeho výskyt v bondovce „Špión, který mě miloval“ z roku 1977, kde byl použit jako rychlý a spolehlivý únikový prostředek.

Historický stroj, známý jako SNOW TRAC MASTER ST4, pochází ze Švédska a byl vyráběný v období od roku 1957 do roku 1981. Vznikl díky Larsu Larssonovi, hlavnímu konstruktérovi společnosti AB Westeråsmaskiner, který se rozhodl v roce 1954 vyvinout pásové vozidlo, které by ho a jeho bratra mohlo v zimě vozit na rybářské výlety.

Jedná se o pásové vozidlo, které funguje na principu dvou gumových pásů poháněných plochým 4 průmyslovým boxerovým motorem Volkswagen, který dokáže vyvinout přibližně 40 koňských sil – ačkoliv tento údaj se rok od roku měnil. Vozidlo je vhodné jak pro jízdu v hlubokém sněhu, tak i na měkkém povrchu.

Co se týče jeho distribuce, Snow Trac se ukázal jako velmi vyhledávaný exportní produkt. Přibližně 550 Snow Tracs bylo dodáno na Aljašku a minimálně 200 jednotek bylo odesláno do kanadské telefonní služby Northwest Telephone na území Yukonu v Kanadě. Dalších 200 jednotek bylo dodáno na kanadskou národní železnici a další byly umístěny na mikrovlnných místech podél ALCAN (Alaska Canadian Highway). Bylo známo, že minimálně 400 dalších Snow Tracs bylo odesláno do Dolních 48 států Spojených států a minimálně 200 do Skotska.

Snow Trac byl úspěšně využíván silami NATO během studené války. Vozy se od civilních jednotek lišily tím, že používaly 24voltový elektrický systém místo civilního 12voltového systému. Vojenské jednotky také měly palivovou nádrž přemístěnou mimo prostor kabiny a namontovat ji přes levou dráhu na nákladové římse. Vojenské Snow Tracs byly také často vybaveny speciálními závěsnými body, takže je bylo možné rychle přepravit do odlehlých oblastí pod helikoptérou bez potřeby speciálních nákladních nosičů. Na konci své slávy byly Snow Tracs využívané NATO nahrazeny 4stopým obojživelným kloubovým Volvo BV202 Bandvagn 202 a ty později vyvinutějším Hägglunds BV206 Bandvagn 206.

SnowTrac je historický sněžný stroj, který byl vyráběn švédskou společností Aktiebolaget Svenska Järnvägsverkstäderna (ASJ) ve městě Arvika. Produkce tohoto vozidla začala v roce 1957 a skončila v roce 1981, během této doby bylo vyrobeno více než 2200 SnowTrac strojů.

SnowTrac byl používán na celém světě jak pro vojenské účely, tak pro civilní využití. Byl navržen pro transport osob a nákladu v těžkých zimních podmínkách a v horských oblastech. Bylo možné ho využít také na nestabilním terénu, protože byl vybaven pásovým pohonem.

Stroj byl poháněn čtyřválcovým benzínovým motorem Volkswagen o výkonu 54 koní, který byl později nahrazen dieselovým motorem. Měl kapacitu 8 osob včetně řidiče a byl schopen přepravit náklad o hmotnosti až 500 kg.

Co se týče rozměrů, délka SnowTrac stroje byla 3,5 metru, šířka 1,6 metru a výška 1,8 metru. Hmotnost stroje bez nákladu činila 1280 kg.

SnowTrac se stal populárním díky své robustnosti, jednoduchosti a spolehlivosti. Dodnes se na něj můžeme setkat například na Antarktidě, kde jsou tyto stroje stále v provozu.Na základě svých výjimečných vlastností byl SnowTrac také často využíván ve filmovém průmyslu. Známým příkladem je jeho výskyt v bondovce „Špión, který mě miloval“ z roku 1977, kde byl použit jako rychlý a spolehlivý uprchlý prostředek.

Vzhledem k tomu, že produkce SnowTrac strojů byla ukončena v roce 1981, se stávají stále vzácnějšími a žádanými kolekcemi. I přes to, že jde o historické vozidlo, náhradní díly jsou stále k dispozici, díky čemuž může být SnowTrac udržován v provozuschopném stavu i po celá desetiletí.

V současné době jsou SnowTrac stroje stále využívány pro různé účely, jako je například záchranná služba v horách, vědecký výzkum v polárních oblastech nebo jako rekreační vozidlo pro zimní sporty. Ačkoliv už nejsou vyráběny, jejich výjimečné schopnosti a historická hodnota jim dodnes zajišťují místo na trhu s off-roadovými vozidly.TracMaster je další unikátní sněžný stroj, který přináší nové možnosti v oblasti zimního terénního transportu. Tento stroj, inspirovaný legendárním SnowTrac, je navržen tak, aby splňoval nároky nejen vojenských, ale i civilních uživatelů. Stroj je vyroben s důrazem na robustnost, jednoduchost a spolehlivost, které byly hlavními přednostmi jeho předchůdce.

© 2022 All Rights Reserved.